søndag 14. februar 2010

DUBAI

Burj Khalifa, verden høyeste bygning. Min kjære hadde bestillt billetter før vi dro til " at the top". Da vi kom ned sto alle heisene og ingen kom opp dit. Min snartenkte kjære mann hadde andre tanker, han booket likegodt et sjøfly, for opp skulle vi.
Dermed fikk vi en panorama sightseeingtur over denne fantastiske byen med Burj Khalifa, The Palm og The world.
Jeg har ikke vært noe sted i verden der det er så rent og pent som i Dubai. Alt er strøkent og velorganisert. Ufattelig rikdom, men alikevel med hyggelige mennesker, bra shopping, godt klima, spennende mat og spisesteder samt et hav av muligheter for å finne på noe aktivt i ferien. Ja, alt ligger til rette for deg i denne byen. Vi besøkte Dubai mall med sine 1200 butikker og Emirates mall med sin innendørs slalombakke. Det var midt i Shoppingfestivalen. Gode tilbud på alt av varer i januar/februar hvert år. Vi kjøpte med oss hjem en haug med treningstøy fra Nike og Adidas til spottpris. Nydelig mat fra alle verdenshjørner fins, det er bare å velge... Ørkensafari i jeep med egen sjåfør var utrolig gøy. Jeg trodde vi skulle kante hver gang han svingte på rattet . Jeg anbefaler en tur hit, det var utrolig morro.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar