onsdag 6. juni 2012

Elsker vakre blomster




Lykta er fra Scapa Home, vasen fra Riviera Maison



Nå som det er så rent og pent overalt er det ekstra hyggelig å pynte med blomster inne også, de kommer mer til sin rett. Jeg gleder meg til rosene i hagen springer ut. Gjennom hele sommeren og til langt utpå høsten har vi roser på bordet. De er så søte. Jeg har sprayet rosene ute for lus, og jeg brukte bare grønnsåpe og vann. Effektivt! Lusa er ikke der lenger, jeg kikket etter i går. En litt sunnere variant med grønnsåpe og vann enn gass på flaske.

Holder på å planlegge et større blomsterbed ved garasjen. Vi kommer til å bruke Herregård byggestein i fargen gråmix, slik vi har fra før. Har blandt annet  tenkt å ha Rhondodendron der, men er usikker om jeg kan sette andre vintergrønne busker sammen med denne siden den skal ha sur jord. Jeg får ta en liten inspirasjonstur til gartneriet snart å høre hva de anbefaler.

 Det er nok av planer her i gården. Hvis vi finner tid har vi tenkt å lage en ganske stor platting i løpet av sommeren. Men jeg tenker at sommeren er kort og det er deilig å ha litt fri også, ikke bare jobbe og jobbe. Har husbyggingen og sommeren 2010 friskt i minne enda og da var det ikke mye ferie på oss. Frister ikke til gjentakelse for min del ihvertfall, så vi får se hva vi gjør..






                                                                      Fin kveld til deg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar