fredag 31. august 2012

På gardinjakt....




På gardinjakt! Noe av det vanskeligste som fins er å finne gardiner eller gardinstoffer som jeg faller pladask 
for. Har enda det tilgode. I høst skal jeg på jakt og jeg SKAL finne gardiner til vinduene i denne delen av stuen.
 Resten av stuen er gardinfri og slik vil jeg ha det. Gardintips mottas det med stor takk!! Meterstoff eller ferdigvare...samma det. 

Gardinstenger er også vanskelig å finne. Hadde lenge sorte smijernsstenger, men den tiden er forbi. Nå vil jeg ha i malt tre, men i hvilken farge???

Gleder meg til å freshe opp i stuen nå i høst, få inn litt mørkere farger, nye putetrekk og annet smånips.





           

En fortvilet malemester kom til meg på jobben idag å fortalte at han hadde fått maling på bilen min. Ganske mye også faktisk. Den var hvitprikkete av maling som blåser med vinden. 
Han fikk nøkler å kjørte den rett til vaskeservice i et iherdig forsøk på å få av malingen før den hadde satt seg skikkelig. 

Så i skrivende stund har jeg nå ikveld fått bilen hjem, gullende ren og polert, skinnende sort uten en eneste hvit prikk. Takk og pris, nå slapp jeg å polere i høst også....He he! Malemesteren er strålende blid (og lettet) og jeg kan bare si at jeg er godt fornøyd med å få en ferdig høstpolert bil hjem i garasjen. Som et lite tillegg hadde de tatt make-over inni bilen også.  Allting ender som regel godt.


Ha en fin fredagskveld kjære du


                         
                                                                         Home&Cottage

1 kommentar:

  1. Det å finne gardiner kan være en lang historie, men man vet når ,man faller for de rette.
    Har du vært hos KA? Vet ikke helt hvor du bor, men jeg har i alle fall forstått at det er et sted på det blide Sørlandet? De har butikk både i Kristiansand og i Porsgrunn, så kanskje det ikke er så langt unna deg?
    Jeg har silkegardiner derfra, de er akkurat like fine etter 8 år! Jeg fikk de fóret med et tykt mellomfór, så de faller litt tungt. Dette gjør også sitt til at gardinene blir skånet for sterkt sollys, og silkegardiner kan ha lett for å bli lettere solbleket (kommer selvfølgelig litt an på kvaliteten).
    Har du sett på gardinstenger fra Kirsh, Weba eller Toso?

    Lykke til med valget!

    Klem,
    AW

    SvarSlett