tirsdag 18. desember 2012

Du grønne glitrende ( kunstige ) tre...







Ifjor før jul kjøpte vi kunstig juletre og jeg er bare enda enda mer glad for dette i år. Det er så mange fordeler med det og det første og beste er at jeg kan sette det opp når jeg vil, som 1. desember. Det andre som også er veldig bra er at man slipper alle småkryp som lever i ekte trær. Da vi hadde ekte tre så jeg det kravlet dyr i juletreet og en flue begynte sånn plutselig å surre i vinduskarmen i desember...  

Noen sier " du får jo ikke den gode duften som et ekte grantre gir." Men, jeg har så masse blomster som lukter godt, det lukter svibler i hele huset og da kan jeg klare meg veldig fint uten grantrelukt.

Nytt i år er glasskuler fra Riviera Maison. De liker jeg veldig godt og de passer inn til den andre juletrepynten. Nå er det noe gammelt, noe nytt og noe hjemmelaget - slik det skal være på et vakkert juletre, kunstig eller ekte.










2 kommentarer:

  1. Lekkert hus og lekkert innredet :) Har tittet gjennom bloggen din. Kunstig juletre skal jeg ha neste år. Det er jo så mange fine og velge i, og det er som du sier, det dufter av blomster også. Hvor har du kjøpt ditt tre, og hvor stort er det ? En fortsatt fin førjuls tid til deg.

    -Vigdis-

    SvarSlett
  2. Hei Vigdis:-) Vi kjøpte treet på Coop Obs i Skien, og prisen var 1990.- Vi har prøvd å få tak i fler for noen venner men fikk beskjed fra Coop om at det kun var en engangsbestilling. Står ikke noe navn på esken heller, dessverre. Treet er 240 cm høyt, altså det rager helt til taket. Har sett mange fine kunstig juletrær i år. Fra SIA, Bohus og fra Skeidar. God Jul til deg!

    Gro

    SvarSlett