torsdag 17. mai 2012

Gratulerer med dagen

                                     Hurra Hurra Hurra!


Gratulerer med dagen dere! Det ble en fin 17.mai. Godt å få av seg bunaden og slenge beina oppi sofaen. Det er jo en hektisk dag for mange, spesielt for de som lager mat og skal dekke til mange mennesker. Vi var bedt bort idag og det er deilig å komme til ferdig dekket.
                                                                              
                                                                               ♥


Og til dere kjære lesere av bloggen min i England, USA, Frankrike, Tyskland og Russland. Idag bærer vi nasjonaldrakten. Vi feirer frigjøringsdagen, 17 mai. I Norge har vi mange ulike drakter. Hvert fylke (det er  19 fylker) har sin drakt og opp til flere ulike drakter. I Telemark fylke der jeg bor har vi Øst og Vest Telemarksbunad og Bøstakk. Det er flere forskjellige utgaver å velge mellom av disse.

Jeg har Øst Telemark bunad med rødt liv og broderiet heter prinsesse. Og ja, vi bærer på oss masse ekte sølv. 


                 




                                                                              ♥

Imorgen etter jobb farer vi av sted til Stavanger. Helg for kos og opplevelser. Skal bo på Radisson Blu hotell og de har verdens beste frokost. Gleder meg allerede til frokosten nå jeg.

Håper dere har hatt en strålende fin 17.mai og ønsker dere en god weekend! Det blir ikke blogging fra mobilen i helgen, men skal ta masse bilder og skrive når jeg er hjemme igjen.  Klemklem

                                                               

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar