torsdag 14. juni 2012

Litt mer Bad









Har egentlig ikke så mye bilder på bloggen av rommene i huset. Dette har jeg tenkt å gjøre noe med etterhvert. Så idag er det det store badet jeg viser. Ligger i annen etasje på kvisten.


 Vi har to dører inn til badet, den ene går fra loftstuen og den andre går fra soverommet. Dusjen står mellom dørene. En smart løsning som jeg er veldig fornøyd med. Deilig å gå rett inn på badet fra soverommet om morgen uten å fryse.


Flisene er spanske og i str 30 x 60. Det er lagt samme flis på veggen som på gulvet. Dette skaper en balanse og gir et rolig uttrykk. Flisene er lys gråbeige i fargen, men ser mer grå ut på bildene enn det er i virkeligheten. 

Brukte veldig lang tid på å finne de riktige flisene til badet. Vi hadde jo noen forhåndskrav og det var vanskelig å finne, men vi fant til slutt.
Det var spesielt to ting som var viktig for oss.: Det ene var at fargen på flisene skulle være slik at ikke alt synes på gulvet. Det andre var at  fargen vi valgte skulle være tidløs fordi man ikke pusser opp bad så ofte. 


Det er mye som er bra med dette badet og noe av det som er ekstra bra nå for tiden er om morgen når jeg står opp. Da flommer solstrålene inn på badet og det er så lyst og sommerlig at jeg har bare lyst til å bli der lenge lenge... Men jeg må jo raske på og sminker meg i en rasende fart i perfekt sminkelys. Har ikke hørt noen har reagert enda ihvertfall, på sminken altså! Ha ha!






Dusjen er helt rund og heter Koralle orbis plus fra Porsgrund Bad









Min absolutte favo favoduft om sommeren♥



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar