torsdag 23. august 2012

Hva kan det være...





Hei og God kveld kjære du! Jeg har tatt mye bilder og skrevet mye om rosene mine på bloggen  og jeg blir aldri lei. Jeg elsker blomster og spesielt roser og disse The Fairy er så lettvinte og supre til å kunne brukes til så mangt. Jeg vet ikke hvor mange buketter jeg har plukket eller klipt av i sommer, men det er ikke få. Det kommer nye i ett!

Idag har jeg oppdaget noe brunlig flekker på bladene og det måtte jeg google med en gang. Er veldig redd for at det er stråleflekk de har fått. Hvis det er det, skal bladene klippes av og brennes står det. 
Ved beskjæring til våren kan jeg være heldig med at sykdommen ikke har angrepet hele roseplanten. Foreløpig er det kun et par rosebusker som har fått det, men det er visst veldig smittsomt dette her. Så imorgen må jeg på gartneriet å vise dem noen blader og får stillt diagnosen da.


Ikveld blir det tidlig kvelden, jeg skal krype til køys og lese hus og hagemagasiner. Trenger nye ideer og inspirasjon til det som ligger foran å venter.

Nattinatt dere, sees snart!











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar