søndag 2. desember 2012

Jul jul strålende jul...





   Det er så koselig. Desember er den fineste måneden i året. Vi har vært på julebord i helgen og  vært ute med et vennepar å spist dansk julemat på Wesselgården i Kil. Fantastisk god mat, jeg elsker det salte og søte sammen, de hjemmelagde eplene og pærene lagt i sukkerlake og så  portvin sammen med honninglasert and, det er himmelsk. 

I dag har jeg bare kost meg her hjemme. Mr G er på jobb og jeg har brukt dagen til å pynte i stuen, pakke inn noen gaver ( de som ligger under treet er for å skjule juletrefoten )  hørt på julesanger, sunget med og jeg har fått tatt litt bilder i dagslys eller rettere sagt i blåtimen

Juletrepynten er i sølv, hvitt og glass. Slik har det vært i flere år og jeg er stadig fornøyd så har ikke tenkt å putte på noe rødt, ihvertfall ikke i år. De hvite kulene er eldgamle. Over 20 år siden jeg kjøpte de... faktisk den første julepynten jeg kjøpte. For meg er de nostalgiske og jeg blir nostalgisk når jeg henger de opp. De må jeg bare ha med.

Første gang vi har fått juletre på plass så tidlig... starter med noen nye juletradisjoner i år. Målet er mye kos i adventstiden og minst mulig stress...og storrengjøring  -den tar vi til våren...

Ha en flott søndag 1. advent








Det lille søte perlehjerte har jeg fått av min niese Matilde. Hun har laget det  og jeg syns det er så nydelig, 

                                                                                  ♥



                                                                             





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar