fredag 8. juni 2012

Fredagskos



g

Endelig fredag igjen, uka flyr! Gått å kjent på i hele dag at jeg er fysen på foccaciabrød. Granatepleeddik fra Oliviers & Co blandet med litt olivenolje er fantastisk godt å duppe foccaciabrød i. En enkel salat og fetaost holder i massevis til. For meg holder det kun med foccaciabrød egentlig.


Oppskrift:

1 kg hvetemel, 20 gr salt, 1 pk fersk gjær og 1 liter vann,

Det tørre blandes og gjæren røres ut i vannet. Blandes godt. Skal heve i 30 minutter. Så heller du røren (som er veldig tynn) over på et stekebrett med bakepapir. Skvett på med en del olivenolje og strø på havsalt. Stekes på 250 C i 30 minutter. Jeg pleier å steke den i 15 minutter først, så tar jeg den ut å legger på soltørkede tomater og oliven. Steker videre i 15 minutter.




Bon apetit!


Imorgen går turen til Sverige. Vi skal på Harrytur og handle inn masse grillmat for sommeren. Der borte har de flere ting som ikke er å få tak i her. Og det er nydelig følelse å ha fryseboksen full, jeg liker nemlig ikke så veldig godt å handle i matbutikken, der er jeg altfor ofte. Obligatorisk er også en tur i Sia butikken, vi får se hva jeg kommer hjem med...


                                                    Ønsker dere en deilig fredagskveld













1 kommentar:

  1. Hei!

    Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den.

    Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett.

    Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine nettsteder.

    For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Ha en fin dag!

    Vennlig hilsen,
    Elin
    Alleoppskrifter.no

    SvarSlett